Tuesday, March 22, 2011

Breakfast, saat paling gua tunggu dalam sehari.

Helo geng, lue org nak tau x dalam byk2 moment gua dalam sehari, yg paling gua suke adalah waktu breakfast! Hahah. Time2 mcmni lah gua terasa sungguh tenang, dgn nikmat mengisi perut yg lapar di waktu pagi. Perghh. Ade lagi, ditambah pule dgn pemandangan kafe headquarters yg penuh dgn awek2 drpd bhgian management. Fuh. Kembang bijik mata gua syial. Berdarah hidung. Hahah. :D

Nak dijadikan cite, pagi tadi, contact lens gua dua2 belah jatuh ntah mana hala ntah. Gua setel mandi dalam 6.30am camtu, tibe mase nak pkai contact lens, sekali x lekat plak kat tgn gua, jatuh la yg satu tu. Pastu gua tertolak plak bekas yg ade lens sebelah lagi. Abis dua2 jatuh. Terbaek!

Gua nekad nak cari gak, sbb petang ade friendly match kot. Rugi la gua kalau x main. Gua pun satu. Beli lens sepasang, bukan nak beli 3 pasang terus tiap2 bulan. Hahaha. Bile gua dah macam hampir2 putus asa, setelah hampir setengah jam, dekat2 pkul 7.00am, baru lah gua jumpe lens gua. Fuh.

Gua sepantas tikus menyiapkan dan menyemat2kan diri. Dah lambat kan. Ape lagi. Hahah. Turun je bawah start kete capok gua terus belah. Hujan pulak dah. Kat sini plak pantang hujan. Asal hujan mesti jammed. Xbleh jadi. Gua kene kejar breakfast jugak. Perasaan lapar membuak2!

Gua buat keputusan, pagi tadi pagi untuk mencilok2. Selamba gua buat Proton Waja gua macam Perodua Kancil, err, ade kecik lg x nak bagi? Hahaha. Xbleh tgk line panjang je kat sepanjang2 perjalanan gua ke kilang, gua potong line sane, potong line sini. X tau la berapa kati sumpah-seranah yg gua dpt pagi tadi agaknye. Sori lah geng, gua dah lambat laa. Terpaksa. Huhu.

Dah dekat 7.40am, setelah penat berhempas pulas, sampai jgak gua kat kilang. Gua dgn cepat cari petak parking, park kete gua laju2. Dengan hujan yg masih lagi tak reti2 nak berenti, gua sentap payung laju2 dan terus pecut ke kafe headquarters.

BUT ON THE BRIGHT SIDE, hasil yg gua dapat pagi tadi.............

Gua dapat melantak dgn tenang lagi penuh nikmat sekodeng! :P


p/s: Org lain kat tmpat kerja x sabar2 nak menunggu waktu balik, gua ni pulak x sabar2 nak menunggu waktu breakfast keesokannye. Huahuahuahua! :DDD

No comments:

Post a Comment