Thursday, March 17, 2011

Karma.

Geng, hari ni sejak dari pagi nak gi keje tadi gua bawak kete mcm seorg bully di jalan raya. Petang nak balik rumah dri tmpat kerja pun same. Gua speeding, cilok sane cilok sini, cucuk2, hon2, menyumpah2, semua ade lah geng.

"Tepi lah! Bawak kete mcm syial!"


Tapi tadi gua balik2 gua dpt call dari rumah, ayah gua accident pagi tadi otw nak pegi keje. Hampir2 luruh jantung gua x tertahan. Tapi nasib baik dpt dgr suara ayah gua sndiri menandakan bahawa beliau x ape2. Alhamdulillah. Lega sekejap. Kete je la yg teruk menurut drpd citer ayah gua. Tu xpe blakang kire, esok gua balik nanti gua tgk. 

Tibe2 gua rase mcm bersalah, gua banyak buat org lain susah hari ni, x sampai sehari, ayah gua yg ditimpa susah. Hish. Tulah. Buat org lagi. Kan dah Tuhan tunjuk. Nasib baek ayah gua xde pape. Kalau x, same ade gua yg menangis x berlagu, ataupun gua jadi INCREDIBLE HULK, kasi rampage satu bandar.

Karma. What goes around comes around. Gua mintak sgt2 dijauhkan. Gua sayang ayah gua, Gua sayang family gua. Gua belum bersedia nak jadi ape2. T T

Karma!


BUT ON THE BRIGHT SIDE, rasenye gua dah xperlu susah hati dah memikirkan perkara ni sejak dari petang tadi. Esok kerja lagi utk sehari, lepastu gua balik tgk keadaan kat rumah parents gua macamane. Bertahan ibu, ayah. Dengan ini gua menyeru adik-beradik gua kat mane2 je lue org berada, balik la jap weekend nih, okay?

Hm hm gua nak gerak dulu, nak pergi cari makan, tenangkan hati. Semoga berjumpa lagi di lain post geng. Buat beberapa org pembaca setia blog gua ni, jgn risau pasal gua, gua okay. :)

p/s: Minggu depan beralih ke motor la nak pegi keje nmpak gayanye. Kete ayah gua siap lepas seminggu dah tu ngan ape lg die nak pegi keje, ngan kete gua la geng. Huuuu.

No comments:

Post a Comment