Wednesday, March 9, 2011

Persaingan antara engineer = Persaingan antara haiwan.

Hari ni ade 2 org engineer baru masuk kat section gua dan yg lain2. Pergh entah kenape gua dan yg lain2 terus rase terancam. Hahah. Same2 baru la kate kan. Bezanya gua dan yg lain2 dgn engineer 2 org yg baru masuk ni adalah, dorg dah kene training 3 bulan kat Production sebelum diserapkan ke R&D, manakala kitorg belum. lagi ke Production, tapi dah 4 bulan dah kat R&D ni. :)

Hahahah. Tak tau la plak ape motif gua dan yg lain2 yg same2 baru rase tergugat tibe2, melainkan bile memikirkan persaingan yg bakal berlaku. Hahaha. Macam persaingan antara haiwan2 plak kan. Alaa macam subjek Sains Tahun 5 dulu2 tu. Heee.

Hm hm tadi dorg xleh bukak pintu utama section kitorg dgn access card dorg. Gua plak selamba dgn x kerek langsungnye tolong bukak pintu tersebut dgn access card gua, maka dorg pun boleh la keluar. Pergh. Lain kali nak buat kerek boleh x lepas2 ni? Hahaha gurau je. :P

Okay, meh sini gua nak citer sket pasal persaingan antara kitorg yg dah nmpak macam persaingan antara haiwan ni. Hahah.

Ready, fight2!


Pertama, akan berlaku 'persaingan untuk pasangan'. Ecece xdela yg ni bukan gua la. Gua xnak pun mencari2 pasangan dlm tmpat yg same ni. Bagi la cun mcmane skali pun. Gua xnak. Lue org amik aje lah okay newbies. :))

Kedua, 'persaingan untuk wilayah ataupun ruang'. Haa yg ni baru betul. Huhu section kitorg adalah section yg plg ramai engineer, dekat 60 org lah jugak. Nasib baik boss2 besar still kate x cukup engineer lagi. Sedap lah sikit hati gua mendengarnye. Hahah.

Ketiga, 'persaingan untuk tempat berteduh'. Haha yg ni mcm x relevan sgt. Tapi boleh je gua nak kasi bende ni berkait dgn gua. Hahah. Katekan lah peningkatan kadar pemecatan benar2 berlaku, n lue org punye prestasi plak bagus semacam manakala kitorg masih x maju2, mesti kitorg hilang tempat berteduh lepas ni. Bukak Jobstreet balik lah jawabnye. Haih. Harap2nye x lah kan. Huuu.

BUT ON THE BRIGHT SIDE, bile gua fikir2 balik, persaingan2 ni sume sikit je. Tak luak pun lah. Hahah. Gua dapat rasa nanti akan wujud teamwork gile2 punye antara engineer2 baru seperti kitorg neh. Yelah x lame lagi bakal datang 2,3 projek besar sampai x cukup2 engineer nak menanganinye. Hahah. :DD

So lets pray for good. Selamat datang ke R&D gua ucapkan kepada lue mangkuk 2 org. Ape lagi, kalau berani ajak lah kitorg lawan futsal. Gua dan yg lain2 anytime je. :P Okay geng gerak dulu. Nak tido lah, mengantuk dari tadi lagi ni haaa! Semoga berjumpa lagi di laen post. Wassalam.

p/s: Tak sabar nak buli budak baru esok. Tido dulu, selamat malam geng!

No comments:

Post a Comment