Saturday, March 26, 2011

Gua keturunan tukang masak?

Hahah. Geng, ini ade ceritera drpd ayah gua. Baru hari ni gua tau, gua dan adik-beradik  gua berasal drpd keturunan tukang masak diraja. Hahahah. Patutla ayah gua, tok gua sume sgt otai dalam bidang memasak. Rupe2nye, moyang gua dulu, yg kalau x silap namenye Mat Dahad, merupakan seorg tukang masak dalam istana suatu ketika dulu.

Ayah gua citer, die penah nengok tok die, merangkap arwah moyang gua, memasak dgn penuh otainye. Kalau lue org nak tau, moyang gua dulu memasak hanya menggunakan 2-3 jari jer, jari manis dan jari kelingking tgn kanan die kalau x silap gua lumpuh kesan kene tembak. Memang betul punye otai memasak. Hahah.

Apsal die kene tembak? Haa die dulu seorg polis bantuan yg pergi ambush setiap komunis yg ade kat kawasan die. Padah menimpa apabila die ditembak di beberapa bahagian badan termasuk paha dan tangan. Fuhh nasib baik gua x hidup lg masa tu. Kalau x, naye je sape yg tembak tu gua tuntut bela mcm Hang Jebat!

Ini cerita gua rase adik-beradik gua pun xtau agaknya. Ayah gua baru terbukak citer pasal tok die dulu2. Entah mcmana ntah bleh terungkit kisah ni. Huhuhu. :P

Gua bile plak nak jadi otai memasak?


Tapi yg gua pelik, gua dan adik-beradik gua xder pulak bakat memasak seperti yg digambarkan oleh ayah gua mengenai keturunan kitorg. Fuh. Gua hanya tau memasak bende yg simple, se-simple banana split. Owh kalau pasal western food gile kacang je. Ape ade hal. Hahahah. :DD

BUT ON THE BRIGHT SIDE, gua pun duduk kat rumah bujang skang, nanti ade la tu shot gua untuk menajamkan skill memasak gua. Peralatan dah ade cukup sume, masa je yg tak berapa nak ade. Hehehe. :)

Okay geng, tu je citer gua nak share malamni. Harap2 sume dah dinner lah kan. Gua mau gerak dulu, mau tgk Wales vs England kat tv daaa.

p/s: Sayonara apertura!

No comments:

Post a Comment