Monday, March 28, 2011

Female best friend.

Helo geng, semalam gua ade post pasal can you marry your best friend. Hari ni gua nak memperkenalkan female best friend gua kpada geng2 bloggers sekalian. Hahah. :D

Gua dan die kenal sejak tahun 1995, mase kitorg nak amik hadiah utk best student peperiksaan akhir tahun bagi kelas masing2. Kelas gua dgn die sebelah2 jer, so mase rehearsal nak amik hadiah, gua yg dah tentu2nye duk sebelah die tadi tu memulakan sebuah perkenalan. Eh ke die yg mulakan entah. Hahah mane2 jela.

Tahun2 berikutnye, 1996 dan 1997, gua dan die satu kelas. Pada mulanya gua dan die mcm rival, berlumba2 nak dpt no.1 dlm kelas. Die ni jugak salu cari pasal dgn gua. Mase darjah 3 kitorg deskmates, duduk sebelah2. Entah ape ntah dlm kepala ckgu kitorg. Ade ke suruh gua duduk sebelah die ni? Hm hm die ni dulu kalau x silap gua pengawas. Eh bukan darjah 2-3, tapi mase die darjah 6 kot. Eleh kalau pengawas pun, gua ketua kelas, dalam kelas gua yg superior, ape ade hal? Hahah. Tapi lame2 okay jugak dgn minah ni. :DD

Dulu zaman kitorg ade exam Penilaian Tahap Satu (PTS) yg membolehkan budak lompat kelas terus ke darjah 5. Kitorg batch kedua utk exam ni. Kebetulan, gua dan die jadi yg first dpt lompat kelas. Hahah. Okay ade sorg lg budak laki lompat kelas skali ngan kitorg. :) So tahun 1998, kitorg jd bdak darjah 5 la pulak. Darjah 6, UPSR 1999 kitorg lain2 kelas, tapi still gua dan die compete each other!

Hm hm apesal mcm panjang sgt citer gua ni. Pasal skolah rendah pun x abis2 lagi. Gua nak jump teruslah. Okay masuk skolah menengah kitorg lost contact kejap. Tahun 2000, gua kat SMART, dan die kat SABS kejap. Pastu die pindah ke Kelantan. Mase gua msuk MRSM Jeli baru gua dpt tau die ni ade kat Kelantan, MRSM PC. Die yg contact gua dulu. Kebetulan lepas tu, xsilap gua tahun 2004, budak2 MRSM gua dtg ke MRSM die ade program ape l*ncau ntah gua x ingt. Maka berjumpa lah balik setelah hampir 5 tahun. Heee.

Lepas SPM 2004, tahun 2005, gua dan die bertemu lagi, dalam Kolej Matrikulasi yg same, Changlun, Kedah. Hehehe. Tapi die jap je kat situ sebelum die keluar utk meneruskan progrem 'IB' dkat Kolej Mara errr kat mane ntah gua lupa, Banting kot. Okay lepastu die fly, amik dentistry kat University of Liverpool, United Kingdom.

Die gi overseas, gua jugak yg masih di sini. BUT ON THE BRIGHT SIDE, Gua dah abis blaja dah, die x jugak abis2 lagi. Yay gua menang! Hahahah. Okay2, memperkenalkan, best friend gua, dunia akhirat, Nur Hikmah Md Khalid.

Nur Hikmah Md Khalid, 23 tahun, dentist-to-be.


Buat bakal teman wanita gua, jgnlah sampai nak jeles pulak dgn minah kat atas ni. Bukan ade ape pun. Die mane nak pandang engineer tempatan mcm gua nih. Hahaha xdela. Dah ade relationship dah pun minah ni, dgn doctor-to-be dari Melbourne. Jgn marah atau tackle gua plak bro gua post psl awek lue nih.

Oh yer, minah nie agak kejam kerana die telah menetapkan tempoh selama 3 tahun setengah bermula drpd tahun lepas untuk gua cari steady partner for living. Yelah gua cukup banyak on and off dgn perempuan sebelum ni. Skang tempoh tu dah tinggal 2 tahun setengah untuk gua cari pasangan sebelum die ni yg kawin dulu. Fuh mane bleh die ni kawin dulu, lonely x sudah2 la gua nanti. Aaaaaaaaaaaaaa kejam kau Hikmah!

Okay2 geng gua nak gerak dulu, terlebih2 citer plak kat blog nih. Kalau nak citer pasal minah ni satu blog pun x cukup. Sumpah banyak. Hahahaha! XD

Semoga berjumpa lagi di lain post geng. Wassalam. :))

p/s: Gua banyak dpt barang2 drpd Liverpool dgn jasa baik minah ni. Thank you thank you thank you!

No comments:

Post a Comment