Thursday, February 24, 2011

Peluang menyambung career bola sepak.

Hm hm. Petang tadi sebelum balik, salah sorg senior engineer gua ade sembang ngan gua, die suruh gua cari geng2 gua yg nak join team bola dorg. Bile gua cari2 balik adela dlm 3-4 org termasuk gua nih. Brader tu nak buat kitorg jd pelapis kpd team dorg yg masing2 dah mencecah 30, 40 ke atas. Pergh gua mmg tggu lame dah peluang2 gini. Hahaha. :DD

Melalui perbincangan sebelum2 ni. Brader tu, yg jugak bekas pemain bola sepak Malaysia zaman2 Zainal Abidin Hassan dulu, ade ckp kat kitorg, die ngah nak isi kekosongan utk position striker n defender. Hmm menarik tu. Persoalannye, position mane yg gua nak maen utk establish-kan career bola sepak gua kat tmpat keje gua ni?

Oops name kilang sekali lagi dirahsiakan. Mane la tau kan satu hari nanti gua terkutuk sikit2 ke company gua ni. Hahaha. :D

Winger, full-back?


Gua biase jadi winger. Tapi nak jadi winger atau striker ni gua takut cam gua dah tak se-kreatif dulu. Huhuhu. Tinggal la option defender. Gua skang senang maen full-back, belah kiri ala2 Ashley Cole. Haha xdela. Hm hm tackle2 org ni gua mmg suke. Sampai dpt kad kuning n kalau boleh penalti terus. Hahaha! XD

BUT ON THE BRIGHT SIDE, position ape pun yg gua pilih atau dapat nanti, gua dan jgak geng2 gua akan maen betul2 dan tunjukkan kat dorg senior engineers yg engineer2 muda mcm kitorg ni mampu menyumbangkan tenaga untuk kepentingan pasukan dan company. :))

Hm hm minggu depan dah start training dah. Bunyi macam tournament dah nak dekat je. Hahaha x sabar gua. Okaylah geng gua nak gerak dulu. Jumpe lagi di laen post!

p/s: Bengang malam ni x jadi maen futsal. Terbongkang awal la gua malam ni. T T

No comments:

Post a Comment