Monday, June 6, 2011

Happy birthday, Liverpool FC!

Geng, hari ni kelab bola sepak Liverpool meraikan hari ulangtahun ke-119 sejak ianya diasaskan. The Reds diasaskan apabila John Houlding menerima sebuah certificate untuk menukar nama kelab di Anfield itu drpd Everton Football Club & Athletic Grounds Co. Ltd. kepada Liverpool Football Club & Athletic Grounds Co. Ltd.

Liverpool FC ditubuhkan pada 15 Mac 1892 di kediaman Houlding di Anfield Road setelah beliau dan rakan2 meninggalkan Everton FC untuk menubuhkan kelab baru.

BUT ON THE BRIGHT SIDE, ianya tidak rasmi sehinggalah 3 Jun nama Liverpool Football Club & Athletic Grounds Co. Ltd. telah secara rasminya dikenali oleh Board of Trade, dan dengan itu Liverpool FC telah mula melakarkan sejarah demi sejarah. :))

"YOU'LL NEVER WALK ALONE."

Liverpool FC, est. 1892.


Geng, di mana pun tahap Liverpool FC sekarang ni, hati gua tetap bersama Liverpool FC, di mana pun pemain2 Liverpool FC meninggalkan kelab Liverpool FC, hati gua tetap juga bersama Liverpool FC, sampai bila2. :)

Gua nak OUT dulu geng. Jumpa lagi di lain postYNWA!

p/s: Liverpool FC telah mengumumkan bahawa mereka akan bermain menentang Malaysia XI pada 16 Julai semasa tempoh Jelajah Asia Liverpool Fc, ditaja oleh Standard Chartered. :))

No comments:

Post a Comment