Tuesday, June 21, 2011

Tertinggal kunci dol!

Geng, keluar rumah dgn selamba tanpa membawa kunci memang nampak macam happy, also probably go lucky, sebab confident kwn kat rumah tu x kua rumah agaknye, agaknye la kan. Tapi tgk, tadi sejam gua terkunci xdapat masuk rumah! Dem! Dem! Dem!

Sekali kwn gua yg sorg tu pun kua dgn selambanya mengunci pintu tanpa memberitahu pun kwn2 yg masih di luar ni bertanyekan sama ada kite2 ni ada bawa kunci ke tidak. Nice bro, nice.

So gua dan kawan gua sorg lagi pun tunggu jela, lepak2, borak2, kutuk2, sampailah gua dgn die terasa memang dah panas dah sebab lame sangat menunggu kwn yg x reti2 nak balik walaupun sudah diber notis mesej pesanan ringkas bahawa rakan2 anda telahpun terkunci dari luari. Hahah. Jalan paling simple, turun bawah, rembat aiskrim 2-3batang. Sejuk lah jugak lepas bantai aiskrim. Huuuuh.

Kemudian, tak lama lepas tu. budak rumah gua yg ditunggu2 sorg ni pun muncul juga. Dah dapat masuk rumah dah geng. Akhirnya setelah sejam duk kat tangga. Bole la nak marah ke sound ke bertempik ke apa lanc*u ke kat kawan tadi. Huargh.

RAAAAARRRRRRRR~!


BUT ON THE BRIGHT SIDE, kitorg yg dah lame menunggu ni yg dari tadi lagi nak marah, tak jadi plak nak marah. Sebab memikirkan yg kwn sorg tu budak rumah kitorg jugak. Tak best lah bertekak2. Lagipun dah memang salah diri sendiri tak bawak kunci nak keluar rumah. Buat ape nak salahkan org lain lagi. Kwn tu pun mungkin x perasan yg kitorg keluar. Hahaha.

Jadi geng, hidup ni jangan lah kite nampak salah org lain je jikia kita ditimpa kesusahan. Kalau disiasat betul2 balik, mungkin segala apa yg terjadi berpunca drpd diri sendiri. Betul ke tidak? Haaa.

Okaylah, itu je gua nak share. Jumpa lagi di lain post okeh. Gua nak OUT dulu. Letih geng. T T

p/s: Tak bawa kunci? Jangan sesekali cuba untuk lompat ke balkoni rumah jikalau rumah korg jenis apartment. Jatuh dari tingkat 8 kes naya whooooa.

No comments:

Post a Comment