Sunday, July 31, 2011

3 reasons to be a teacher, Reason 1.

Geng, entry blog kali ni dipost adalah sebagai satu review ala-ala "Kalaulah gua tidak menjadi seorg jurutera pada hari ini, tentu gua akan menjadi seorg ..........". Selain drpd seorg arkitek, businessman, pemain bola sepak, pelumba kereta dan bermacam-macam lagi, kalau gua tidak menjadi seorg jurutera, gua mungkin menjadi seorg GURU.

Kenapa gua memilih utk menjadi seorg guru? Kerana selepas 30 tahun golongan guru bekerja dalam profession mereka, mereka masih selesa pergi ke kerja setiap hari. Bagi mereka, dan juga org lain, setiap hari seorg guru itu bekerja adalah mencabar, merangsang, dan menjanjikan berbagai ganjaran.

BUT ON THE BRIGHT SIDE, berapa ramai je org yg mungkin akan berkata sebegitu terhadap profession yg mereka telah pilih selepas 30 tahun? Tak ramai, kan? Hahah.

Aaaaaa! Hidup gua penuh cabaran!


p/s: Pilihla carier yg menjanjikan berbagai2 cabaran. Barulah hidup penuh bermakna. :)

No comments:

Post a Comment