Monday, July 11, 2011

Reflux.

Geng, masuk kali ni dah berapa kali dah gua merana disebabkan reflux. Okay meh gua explain sikit ape itu 'reflux'. Reflux terjadi apabila makanan yg dimakan yg sepatutnya diterima perut utk dihadam tidak dapat diterima sepenuhnya sebaliknya berkecenderungan untuk diluahkan semula. Dalam istilah lain, MUNTAH.

Reflux memang sgt sinonim dgn muntah. Selalunya berlaku apabila individu itu makan terlalu laju dan gelojoh, seperti naga. Tabiat makan gua yg gelojoh dan tak diterima mak mentua ini juga sering membuatkan gua loya tekak selepas makan dan terasa nak muntah.

Malam ni gua menghadapi serangan reflux lagi disebabkan oleh promosi McD yg menawarkan gua free cheeseburger apabila gua membeli sebiji cheeseburger. Tuuu dia 2 bijik burger sekali hidang, mane tak termuntah. HAHAHA. Nafsu makan mcm naga.

Mula2 gua lemas dgn kentang. Aaahh layan je fries ni dulu.


Gua proceed pula dgn burger. Tak cukup satu, dua gua balun.


Agaknya inilah die rupa burger dalam perut gua skang ni.


Hasilnya, di keheningan malam, terdampar gua berseorg,


BUT ON THE BRIGHT SIDE, takdelah esok gua rase macam nak redeem kupon2 McD tu lagi. Hahaha. Insaf jap. Tak tertahan gua malam ni. Loya anak tekak. Erkk, gua gerak dulu, tak tahan nak pegi muntah. Haha muntah sampai lembik.

Haaaa, tulaaa. Sang Kancil penah cakap, "Jaaangan monyet." Tapi monyet ni degil pulak kan. Selera makan macam naga. Tak bleh belah. HAHAHA.

Skang ni macamane geng, TOLONG GUA! Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~!!

p/s: Lain kali makan berpada2, jgn ikut nafsu!

No comments:

Post a Comment