Sunday, July 31, 2011

3 reasons to be a teacher, Reason 3.

Geng, entry blog kali ni dipost adalah sebagai satu review ala-ala "Kalaulah gua tidak menjadi seorg jurutera pada hari ini, tentu gua akan menjadi seorg ..........". Selain drpd seorg arkitek, businessman, pemain bola sepak, pelumba kereta dan bermacam-macam lagi, kalau gua tidak menjadi seorg jurutera, gua mungkin menjadi seorg GURU.

Kenapa gua memilih utk menjadi seorg guru? Kerana dgn menjadi seorg guru bermakna kita membantu dan membimbing anak2 murid utk mencari minat serta mereka yg tersendiri serta memupuk mereka utk mencapai tahap potensi mereka yg sebenar.

BUT ON THE BRIGHT SIDE, secara tidak langsung, anda telah mencipta masa hadapan! Tak bagus ke geng? Bagus beb!

Bangga beb kalau dapat membentuk masa hadapan anak bangsa!


p/s: Walaupun kebenarannya gua bukanlah seorg guru, tapi gua mungkin tetap akan mencari pasangan di kalangan guru, utk berkongsi pengalaman hidup! :P

No comments:

Post a Comment