Friday, April 15, 2011

Lue, gua, dan jalanraya.

Geng, atas jalanraya, ade beberapa benda yg gua cukup, cukup tidak berpuas hati terhadap pengguna2 jalanraya yg semacam menyusahkan jiwa dan raga gua dan pengguna2 jalanraya yg lain. Berikut adalah kesemua 'ke-tidak-puas-hati-an' gua yg membuak2:

PERTAMA. Mesti ade je org yg suke 'jual ikan', selfish nak mampus, dah slow tahap2 beromen dalam kete tu pegi duk lane paling kanan skali, plak tu org bagi highbeam x reti2 nak ke tepi. Bodoh. Lembu pun x bodoh macam lue. Lain kali nak slow2 sambil romen, naik mesin bajak kat sawah. Pundek.

KEDUA. Mesti ade moto mencilok2 sampai gua pulak nak kene jaga nyawa dorg, bukan dorg nak jaga nyawa sndiri. Bai, lue jaga nyawa lue org sendiri la, sekali gua gilis, gua x berenti da nak tlg lue, lue pegi la mampus. Lagipun, roadtax lue murah je bai. Makanan kucing gua lagi mahal. Pegi duk tepi jalan sudah, sebelah line putih. Dasar roadtax murah, eiii.

KETIGA. Ade yg tetibe brek, gua ingat sebab jalan kat depan tu jammed ke ape ke, gua pun terkejut, brek lah jugak tibe2. Tgk2 kat depan tu bukan jammed ke ape lancau. Sekali die nak masuk simpang daa. Bodoh. Lain kali bagi signal la nak masuk simpang. Xpun, dah masuk, jalan jauh sikit ke dalam baru bagi signal.

KEEMPAT. Signal merah! Ini gua bengang. Jadah ape tukar signal kaler merah? Nasib baik gua nampak lah sikit ade berkelip, itu pun puas gua highbeam baru lue nak kasi signal. Nasib baik nampak, kalau x nampak tadi dgn lue2 gua sondol. Bodoh.

Marah geng, marah!


BUT ON THE BRIGHT SIDE, kepada sesiapa yg beranggapan jalanraya itu lue org yg punya, ini ade sikit video betul punye bleh lue org tgk. Patuhi peraturan, atau MATI!



Apesal? Tak puas ati, terpulang la. Gua saje melepaskan perasaan nak bagi lue org sedar, org lain pun gune jalan yg sama jugak. Orang putih kate sound direct ni. Entah2 dah berkati sumpah-seranah yg lue org dapat sepanjang2 jalan tu. Kalau nak teruskan lue punye ego, silekan. Kite banding siapa lagi ego sampai mati.

Okay geng, gua gerak dulu, mau sambung nengok Maharaja Lawak daa. Kepada geng2 yg masih lagi di atas jalanraya, pandu cermat, jiwa selamat! Rilek2 sudah. Tapi jangan relax sampai menyusahkan org lain, reti? Hahah. Chow!

p/s: Selamat bercuti di hujung minggu. Peace! :)

No comments:

Post a Comment