Tuesday, April 26, 2011

Mencari rumah baru.

Geng, gua ada sedikit permasalahan di sini. Gua menyewa di apartment ni dah 6 bulan. Dulu mule2 boleh la gagah bayar lebih sikit sebab ade furniture, fully furnished. Lame2 lepas 6 bulan gua keje duk bayar RM550 je tiap2 bulan gua rase gua dah boleh beli dah pun sume furniture yg duk ada kat rumah nih.

Hahaha. Berapa lama lagi laa entah gua nak duk rumah yg makin lame gua duduk makin gua rase mahal neh. Huh. Ade jgak gua cari rumah lain, tapi masih tak jumpe yg berkenan di hati dan mendapat persetujuan bersama dgn budak2 rumah gua.

Okay, kat bawah ni gua list kan LIMA ciri2 rumah yg gua dan budak2 rumah gua mahukan. Hahah. :D

#1. Rumah atas tanah, xmau apartment dah dan yg seangkatan dgnnye.
#2. Rumah yg ada garage atau laman berpagar yg boleh sumbat 3 bijik kereta dan 2 bijik motosikal.
#3. Rumah yg ada line P1W1MAX, good coverage.
#4. Rumah yg dekat dgn kedai makan, 7Eleven, petrol pump, dan macam2 lagi.
#5. Rumah yg dekat dgn tempat jogging atau padang bola.

Camne? Agak mengarut dan mengada2 jugakla bile gua tgk balik sambil memikirkan keadaan di Rawang ni. Isk memang susah nak dapat lah senang citer. Dah 2 hari gua menjalankan misi pencarian rumah sewa baru.

Tapi hasil yg gua dapat cukup2 tidak memberangsangkan. HAHAHA. :DDD

Mencari rumah! Raaarrrrr!


BUT ON THE BRIGHT SIDE, sementara nak tunggu jumpe rumah baru ni gua ingat gua stay je dulu kat apartment ni. Nak cari dalam seminggu memang payah nak dapat. Lagipun memang lumrah dunia kalau bende yg kita duk cari tu memang payah sgt nak dapat, tapi kalau time xnak tu, perghh bersepah2 syial!

Okaylah geng, itu je gua nak update malam ni. Lue sume kalah ade terjumpa mane2 rumah untuk disewa kat Rawang ni roger2 lah gua okay. Tak dapat lima2 ciri di atas, satu, dua pun jadi lah. Paling penting #1 dan #3. Haaaa.

Okay, gua gerak dulu. Semoga berjumpa lagi di lain post. Sayonara apertura! Tak payah google, takde maksud pun, gua selamba pegi reka mengarut2. Hahaha!

p/s: Tak jumpa rumah sewa oih! Lemau la, jom tidoq duluuuu! ........zzzzZZZZ

No comments:

Post a Comment