Wednesday, May 11, 2011

Ape yg diharapkan, tak seperti yg diharapkan.

Geng, petang tadi gua pulang dari tempat kerja dan terus pergi meninjau2 rumah sewa baru. Hajat di hati ingin bertukar selera drpd duduk hinggap kat apartment skang ni ke rumah yg lebih teguh berdiri di atas tanah. Heh. Tapi tulah die, bila rumah tu terlalu murah, xleh la nak expect lebih sgt sbb kita sndiri pun tahu mcmane. 

Tapi bile rumah tu biasa2 je, x best mane pun, pastu dpt tau harga rumah yg terlebih2 mahal dan mmg x sepadan lgsg dgn rumah tu sndiri, mmg kecik ati beb. Hahah. Maka dgn itu smpai ske kang lah gua dan budak2 rumah gua belum mendapat persetujuan bersama tentang rumah mana yg harus diduduki. Hish.

Sementara itu, ape ke halnye pule dgn jalan2 raya, tmpat2 parking, bawah blok apartment, basement dan bla bla bla skang semakin penuh dgn basikal2 'fixie' ni? Basikal 'fixie' kalau x silap gua dulu dah ade kejap, tp dlm bentuk 'body' yg agak lain la sikit, xdela bentuk mcm basikal 'racing'. Hm mungkin jgak sebab budak2 lebih minat BMX, sebab ade X-Games.

Tapi skang tibe2 dah jadi mcm trend budak2 yg x abis skolah lg. Semak pun ade kadang2 bile nmpak basikal ni terhoyong-hayang berkayuh di atas jalan mase gua pergi dan balik keje. Huhu yelah dekat rumah gua duduk skang ni je dah ade 4 buah sekolah. Mane x semak!

Haa gua ade mendengar khabar angin yg mengatakan basikal ni dipopularkan oleh Justin Bieber, x pasti la dalam salah satu drpd video clip die ke ape ke. Tapi x kisahla, sebab die Justin Bieber beb, semua budak mau tiru! Heh!

Putih + pink? Dalam hati kate basikal 'awek' kot ni. :P


Pink + kaler2 lain? Mungkin budak ni minat kaler lembut2 kot.


INI basikal jadah ape? Mencapap habis! Langgar je kalau jumpe!


BUT ON THE BRIGHT SIDE, teringat gua ketika zaman gua bermain basikal BMX dulu. Puas mintak kat mak ayah gua, gua nak basikal BMX, tapi masuk sekolah menengah baru la gua dapat basikal BMX. Samela dgn moto. Puas mintak moto, last2 beli sendiri dgn duit elaun praktikal gua, dgn sedikit bantuan mak ayah gua lah. Hahah.

Tentang basikal BMX gua, xdela lame mane pun gua main. Lepas basikal gua hilang kene rembat, gua terus x main basikal dah. Berjalan kaki jelah gua ke sekolah, nasib baik lepas tu dapat masuk hostel. Kalau tak, sampai abis sekolah la gua jalan kaki pergi dan balik. Padan muka.

Hm hm gua pun pelik macamane org buleh curi gak basikal gua. Pagar rumah dah abis tinggi dah. Lahanat punye tukang rembat, tinggal la kat gua accessories tu sikit utk gua buat kenangan ke ape. Ni main sapu bersih. Damn you.

Tulah, lain kali kalau sayang xnak org rembat, letak je dalam rumah buat hiasan, xpayah pakai. Hahaha. Nice. :DDD

Okay cukup pasal basikal, gua dah letih nak update banyak2 dalam entry blog gua utk malam ni. Mau ke tilam lah pulak gua ni haa. Lemau abis dah. Hahaha gerak dulu geng! Jumpe lagi di lain post!

p/s: Lari topik dari tajuk? Selambe je layan. Heheh. :P

No comments:

Post a Comment