Wednesday, May 25, 2011

Identiti bertukar, tertukar.

Okay geng, gua ade satu cite, cite ni berlaku dgn pantasnye petang tadi, tapi gua saje nak cite balik dgn slow-mo sikit, satu persatu ape tentang ape yg terjadi. Selamat membace! :))

Sepetang yg mendung, pulangnya gua dari tempat kerja, gua keluar dari kereta dan berjalan2 menuju ke kedai. Sebuah van sekolah yg bergerak dgn slownye lalu sebelah gua, sambil seorg budak mengeluarkan kepalanya dan menjerit, "Assalamualaikum pakcik!". Okay, gua senyum sambil jawab dalam hati dan terus sambung perjalananan gua ke kedai.

Dilihatnye budak itu seperti bingung kenapa gua mcm xmau jwb je salam die tu, sekali budak tu jerit lagi, "Pakcik penat ek pakcik?!" Lalu gua pandang budak kecik tu sambil senyum2 je, gua tetap tidak mengeluarkan sebarang suara. Malas. Hahah.

Lalu budak tu jerit lagi, "PAKCIK!", tapi dgn pantas gua jawab (dengan keras), "Woi budak yg kau panggil aku pakcik tu apa hal haa!" Okay, van sekolah tadi belah meninggalkan gua. Hahaha takdelah yg ni gua TIPU jelah! Van tu belah je sebelum sempat pun gua jerit balik kat budak tu. :P

Macam x percaya geng. Gua dah masuk kategori 'pakcik'! Hahaha. Bertuah punye budak. Buat gua tersenyum di petang yg mendung se-mendung2nya tadi. Heh. :PP

Hoi budak!


BUT ON THE BRIGHT SIDE, trime kasih budak, buat gua terfikir sambil tersenyum2. Hahah. Gua dulu memang x suke budak. Tapi skang gua okay je. Takkan la selama2nya gua x suka budak2. Gua pun nak jugak rase ade anak sendiri. Jadi pakcik pun gua dah cukup bangge. :P

Sorryla budak gua penat balik keje tadi, dalam kepala gua nak ke kedai je beli surat khabar (walaupun dah nak malam), hahah adeh sekali tadi nampak macam tak friendly lah pulak. Hish. T T

Petang ni memang petang yg mengelirukan. Identiti gua berterabur hari ni. Senior gua pun sampai tertukar gua dgn org lain petang tadi. Haziq jugak namenye. Susah betul kalau satu tempat kerja ade dua org yg rupa hampir sama, nama pun nak sama. Hahaha. Tadi pun tibe2 gua bergelar pakcik. Terbaik!

Hm okaylah geng gua gerak dulu, jumpe lagi di lain post!

p/s: Selamat hari lahir ke-23 untuk kwn baik gua, Nur Hikmah Md Khalid. :))

No comments:

Post a Comment