Sunday, May 22, 2011

How is life like a box of chocolate?

Helo geng, kalau geng sume pernah tgk citer Forrest Gump, lakonan Tom Hanks, mesti pernah dgr phrase ni, "Life is like a box of chocolate.". Org ckp hidup ibarat sekotak coklat, kita takkan dapat tau ape bentuk atau jenis coklat yg kita akn dapat.

Bile geng sume beli sekotak assorted chocolates, akan ade beberapa jenis coklat di dalamnye. Jadi, lets say, dalam kotak tu ade coklat caramel, nougat, dan chocolate fillings. Bile kita amik satu drpd kotak tu, kite xkan tau ape filling di dalamnye, sbb most companies x letak pun a piece of paper nak bagitau ape fillings coklat2 tu. Tapi ade jgak yg letak. Jadi, kita amik satu drpd kotak tu, kita xkan dapat tau ape di dalamnye tanpa merasa terlebih dahulu. :)

Geng, yg assorted colors and flavors coklat2 tu sume membawa expressions, dan juga emotions. Colors of the chocolates plak menerangkan bagaimana kita sume bayangkan ianya akan terjadi tetapi apa di dalamnya yg lebih menentukan ape yg sebenarnya terjadi. Betul tak?

Hm hm, cukup2 complicated, but not yet confusing. :)

Tom Hanks (kanan), Forrest Gump.


"Life is like a box of chocolate.".


Tapi pada gua, buat ape la susah2 beli sekotak penuh dgn coklat tapi kita sndiri x tau ape jenis coklat kat dalamnye. Memang x masuk akal. Baik gua beli sekotak coklat almond ataupun hazelnut yg dah sah2 gua tau kat dalamnye mengandungi bar coklat yg ade kacang almond atau hazelnut. ^^

"Life is like a box of chocolate, you never know what are you going to get.". Sebuah quote drpd Forrest Gump. Gua punye perspektif drpd quote ni, YES, ianya agak tidak berpatutan untuk membeli sekotak coklat yg kita sendiri xtau ape di dalamnya. Hidup hanya sekali, so go for it. Maksud gua, geng sume perlu mencuba sesuatu yg baru setiap hari. Kita x akan tau kalau kita akan suka atau tak, macam cuba makanan baru, cuba benda baru. One life only geng!

BUT ON THE BRIGHT SIDE, kalau geng2 sume nak tau lebih lagi meaning phrase yg cukup famous nih. Tanyalah Tom Hanks, dia lebih tau. :)

Gua nak out dulu. Jumpe lagi di lain post!

p/s: Gua nampak kehidupan itu adalah kehidupan, cuma gua yg berfikir terlalu banyak. :)

No comments:

Post a Comment