Tuesday, May 3, 2011

Hutang.

Haih labu, labu. Bagi pinjam duit kat org pandai sgt, pastu nak mintak balik punyelah susah org tu nak bayar. Hish, atas sebab kesian punye pasal, gua tolong. Kan dah macam kena tipu., dgn pmpuan plak tu. Malu je. Bak kata P.Ramlee yg turut kena tipu dgn pmpuan, dalam cite Bujang Lapok; "Inilah sandiwara manusia."

Nak buat macamane geng, nasib gua agaknye. Nak menyesal x guna. Bukan niat amal jariah. Niat hanya memberi pertolongan buat sementara waktu. Tapi pmpuan, lue tipu gua, lue buat mcm nak x nak bayar, endah x endah je.

Call x angkat, message kadang2 je berbalas. Tak kena tipu lagi ke mcmtu? Gua nak mintak direct kat bapak lue yg kaya tu gua takut nanti gua yg kena hina balik disebabkan berape ratus yg lue pinjam tu.

Pmpuan, gua bukan sesak sgt nak pkai duit tapi gua nak mintak atas dasar tanggungjawab. Lue perlu bertanggujawab dgn duit yg lue pinjam, gua jgak perlu bertanggungjawab dgn duit yg gua pinjamkan. Apelah sgt nilai sebuah janji zaman skang. Senang2 dipermainkan.

Raaaaaaarrrr! Bayar hutang!


BUT ON THE BRIGHT SIDE, bukan gua mintak secara kasar sebelum ni, habis berlembut dah. Tapi lue buat2, pura2 susah. Pmpuan, kalau lue x hormat gua sekali pun, lue hormat lah diri lue sndiri. Gua nak lue ada rasa tanggungjawab, bkan skadar main lepas je.

Gua tau lue amik part-time sbb bapak lue xnak kasi lue duit belanja dah. Gua xnak campur masalah family lue, lue dah besar lue sndiri lah nilaikan. Tapi jgn ingt gua dah keje dah ade income tiap2 bulan, lue bleh lupe hutang lue mcmtu je. Gua xkisah lue nak bayar sikit2 dulu pun, janji lue bayar lah pmpuan.

Ni tak, dah berbulan2 gua mintak hutang gua dah mcm mengemis, nak mintak lue plak yg kesiankan gua. Lebih baik gua x pyh nak kesiankan lue drpd awal lg sejak lue datang cari gua mintak tolong itu ini.

Okay pmpuan, malamni kalau gua call lue xnak angkat, gua call bapak lue terus. Lue jawab lah sndiri nanti dgn bapak lue. Pinjam pandai, bayar malas, BENGAP.

Okay geng, gua nak OUT.

p/s: Pandai pinjam, pandai lah bayar. Orait geng? :)

No comments:

Post a Comment