Monday, May 16, 2011

Gua kembali. Selamat Hari Guru.

Okay geng, ini post sikit2 saja. Gua ingin menyatakan rasa lapar dan mengantuk, eheh takdela, hm rase teruja, dan 'kepingin' (betulkah?) untuk kembali meng-update blog capok gua neh. Hahah.

Gua pun pelik apesal la 3, 4 hari lepas, blogger.com langsung x boleh access, sebagai pengguna blog yg belum pun sampai setahun, gua kali pertama menghadapi 'kesulitan' sebegini. Heee. Takpelah geng, sekali-sekala x dapat update blog, ape salahnye, x mati pun gua ni haa. Hahaha.

BUT ON THE BRIGHT SIDE, hari ni Hari Guru. Selamat Hari Guru kepada cikgu2 gua di zaman persekolahan gua dulu2, dan juga kawan2 gua yg menjadi perintis kepada guru2 mereka sebelum ni. Haha, apelah perasaannya turut bergelar seorg cikgu ek?

Gua pun teringin jugak nak jadi cikgu, tapi cikgu PJ jelah yg gua minat, bagi bola, lepaskan budak2 main. Kalau ade exam, gua bagi sume A. Hahaha terbaik x? Hm kalau subject lain, mungkin gua akan mengajar sambil tido kot. Takutla terbagi ajaran sesat kat budak2. Taknak ah gua.

"HEHEH. BERANGAN!" :P

Kepada semua guru di luar sana, jikalau ingin menjadi seorg guru, jadilah guru yg sentiasa ikhlas mendidik dan berdedikasi dalam memberi bimbingan dan dorongan kepada murid2, seperti ini:

Seorg guru yg mencintai pekerjaannya. ^^


Hm hm, jgn plak jadi cikgu yg bile masuk je ke kelas terus buat muka macam nak telan org. Okaylah kalo nak suruh budak2 respect, tapi boleh ke budak2 respect cikgu2 ni kalau dorg sume jadi yg macam yg kat bawah ni?

"TAK BOLEH KAN?"

Perghh garang siot cikgu!


Okay geng gua gerak dulu, nak beralih ke next post! Jom2!

p/s: Selamat hari guru buat semua guru2. :)

1 comment: