Tuesday, May 24, 2011

Insurans datang menyerang!

Sejak kebelakangan ni, geng2 insurans asyik nak attack gua je, nak mintak gua join and commit insurans dorg. Hahaha gua belum tau banyak sgt pasal insurans apa lanc*u sume ni, yg gua tau skim takaful dan insurans kete camtu2 je.

Haha bukan xnak beli insurans, dan bukan nak bercakap besar kononnye gua xkan kene sebarang kemalangan di masa depan (tambah2 plak gua seorg engineer), tapi slow2 lah. Gua baru nak mula hidup ni. Haiya, insurans datang attack macam gua dah stabil bekerja je. Puii.

Hm hm gua baru je beli satu skim takaful utk gua commit tiap2 bulan. Tapi lepas2 tu bersepah pihak insurans call gua dan offer itu ini kononnye gua ni pelanggan tetap P1W1MAX la apa lanc*u lah. Lanc*u gua nak percaye senang2 kalau xde sebarang hitam putih. Hm yg peliknya mcmanane lah diorg bleh tau bermacam2 maklumat peribadi gua drpd nama, alamat, IC, dan jgak initial numbers kat debit card gua!

Haha yg tau maklumat2 peribadi gua tu mungkin jugak tak ada sebarang unsur2 penipuan. Tapi mana gua nak tau geng dah dorg main call je. Cube la dtg jumpe gua ni haa. Bagi hitam putih. Kan lebih direct. Xdela gua confuse lebih2.

Insurans sedang mencari anda? Bhaha! Bhaha!


Insurans menganggu waktu kerja? Tension! Tension!


Insurans datang mengejar di pusat beli-belah? Lari! Lari!


BUT ON THE BRIGHT SIDE, cukupla satu dulu insurans gua beli, basic salary gua bukan banyak mana pun lepas potong itu dan ini. Lagipun gua pun xtau berapa banyak insurans nyawa dah yg mak ayah gua dah bubuh kat gua dan adik beradik drpd kitorg kecik. Hahaha untung jugak ade mak ayah yg berfikir panjang dulu2. Trimas, nanti insurans dah matang gua amik bwk kuar gua belanja la. Hahaha. :DD

Jadi geng, kalau ade yg arif pasal insurans tu, kasi tolong lah sama gua nih. Gua xtau mane nak percaya mane yg xbleh percaya langsung. Hahah. Adoi, apasal la ramai sgt wakil insurans atas planet ni, letih gua nak mengelak! Haha jgn terasa geng, kalau ada yg jadi wakil insurans tu, gua mintak maaf! Hahaha pegi cari org lain dulu, gua kemudian2 pun takpe! 

Haha cakap besar ke tu xnak insurans? Okay! OUT dulu! Jumpe lagi di lain post! :PP

p/s: Gua x boleh cakap besar, nanti mesti patah balik punye kat gua. Curse ke ape ni? Haha gua pun x tau :DD

No comments:

Post a Comment