Tuesday, May 10, 2011

Red Army vs Sonic Blue

Helo geng, sedikit update pasal bola lagi, hari ni team gua Red Army turun menentang juara tahun lepas, Sonic Blue dgn penuh keazaman untuk meneruskan momentum kemenangan. Sonic Blue yg kononnya juara tahun lepas masih lagi gagal meraih sebarang mata drpd 2 perlawanan liga sebelum ini.

Red Army yg ketinggalan 1-0 pada mulanya berjaya menyamakan kedudukan 1-1 hanya beberapa minit sebelum wisel penamat separuh masa pertama. Seperti biasa, team gua Red Army mengekalkan strategi permainan 'open-game' dan dilihat berjaya memanfaatkan kelemahan sayap kanan dan kiri pasukan Sonic Blue.

Turun sebagai super-sub di awal separuh masa kedua, gua yg baru pulih drpd kecederaan lutut kanan bermain sebagai left winger. Padang yg kering dan tanah yg keras menyukarkan gua pada awalnya. Beberapa minit kemudian barulah gua dapat menyesuaikan diri dgn padang sekali gus berjaya membuat comeback drpd kecederaan.

Persoalan yg timbul dalam diri gua sebelum ni adalah; adakah perlawanan menentang juara tahun lepas ni merupakan comeback game terhadap diri gua, ataupun sekadar kemunculan cameo? Haha gua sendiri pun x terjawab. Dengan kemenangan 2-1 yg berpihak kepada team gua dgn gol kedua yg terkena bon*t*t gua hasil sepakan penjuru, gua terus lupe kesakitan yg membebani gua selama 3 minggu ni. HAHAHA!

BUT ON THE BRIGHT SIDE, dah namanya pasukan gua berbaju merah, tak 'merah' la kalau x menang macam Liverpool kan? Hahaha. Liverpool yg bermain menentang Fulham awal pagi tadi turut mencatatkan kemenangan, 2-5 di Craven Cottage, Fulham.

Maxi Rodriguez vs John Paintsil.


Maxi Rodriguez, hat-trick hero Liverpool. :))


Skarang siapa perlukan Fernando Torres? Heheh. :P


HAHAHA geng ini die scoresheet utk awal pagi tadi. Memang gempak habis geng, sayur gile Fulham kena belasah. Kalau mcmni dah tentu2nye Europa League spot dalam jangkauan Liverpool. YNWA! :P

Scoresheet:
0-1 Maxi 1′
0-2 Maxi 7
0-3 Kuyt 16
1-3 Dembele 57
1-4 Maxi 70
1-5 Suarez 75
2-5 Sidwell 86

Gempak kan? Hahaha. And the REDS go marching on? NOOO. You'll never walk alone. Baru betul, gile ape Man Utd, serabut ayam je. Booooo. Hm hm okaylah geng itu saja update drpd gua sebagai pengulas sukan untuk game2 Liverpool. Hahah. Semoga berjumpa lagi di lain post! :DDD

p/s: Malamni game antara Man City vs Tottenham Hotspur plak. Perebutan tempat ke-4 dan ke-5! Haha tapi xnak layan lah. Gua lemau, mau tido! ........zzzzzZZZZ

No comments:

Post a Comment