Sunday, August 14, 2011

Hari ke-12 puasa.

Hari ke-12 puasa hari tu, hajat di hati nak berbuka puasa dgn family gua di rumah. Jadi gua shoot terus ke Seremban drpd tempat kerja. Agak awal sebab baru pukul 5. Tapi takpe just in case ade ape2 ke along the way, gua dapat la sampai right on time sebelum waktu berbuka.

Tapi gua hanya merancang, Tuhan yg menentukan segalanya, kali ni gua terkena. Sekali gua berbuka dalam kereta jelah. Terpaksa geng. Ni semua penangan jammed hari Jumaat. Gua jarang balik terus lepas kerja, padahnya, inilah. HAHAHA.

Paling worst, gua hanya berbuka puasa dgn Clorets je. Nak berenti mane2 susah, sebab traffic yg sgt heavy. Nak singgah mane2, takut nanti lambat sampai lah pulak. Jadi, berbekalkan Clorets yg dah memang ada dlm kereta gua, gua berbuka. Ey, ini Clorets dah lame ade okay, sebelum puasa lagi. Bukan gua tak puasa!

Berbuka dalam kereta lah!


BUT ON THE BRIGHT SIDE, setelah 3 jam berada dalam kereta, hampir pukul 8, gua tiba di rumah. Gua tak buat ape, tak mandi, tak salin baju, gua terus mengadap meja makan. Hahaha. Gua makan kenyang2. Nikmat sebab berbuka dgn family, biasalah, macam2 jenis makanan adalah geng!

Setelah kekenyangan, berbekalkan 'penat' sebagai alasan, gua tak pergi terawikh. Haha takdela penat sangat pun. Saje prepare alasan supaya mak gua tak bising. Heee.

Morale of the story, jangan cakap besar, jangan overconfident. Hahah. Perbuatan cakap besar dan overconfident gua sebelum gua gerak balik, kononnya dapat sampai right on time, tidak mengendahkan pendapat kawan2 yg mengatakan jalan bakal jammed, menjadi balasan Tuhan terhadap gua, siap cash lagi Dia bagi. Insaf. Hahah.

Hm hm gua nak berganjak ke post seterusnya, selamat berbuka puasa!

p/s: Terbau2 sudah juadah untuk berbuka puasa kejap lagi!

No comments:

Post a Comment