Wednesday, August 17, 2011

Hari ke-16 puasa.

Hari ke-16 puasa, gua berbuka bersama kawan baik gua sape lg kalau bukan Nur Hikmah Md Khalid. Hehe (selamba bantai nama penuh). Sekali lagi gua rushing2 gile2 punye dari tempat kerja gua di Rawang ke meeting point di Bandar Baru Bangi.

Sekali terkena di MRR2 sampai gua berbuka dalam kereta dgn Clorets je, kali ni gua ikut jalan lain, jalan yg benar, harap2nye. Hahah. Sekali lagi teruk lah geng. Menyirap gua tgk drpd tol, jalan 4 lorong, merge jd 3 lorong, 2 lorong dan satu lorong. Kereta belambak, jalan makin sempit apahal?

Lagi satu, untuk ke Bangi for sure gua kena menghala ke Seremban kan. Tapi gua tgk yg nak ke KL takde kereta sgt pun. Dem lah! Bukan KL ke yg sepatutnye jammed? Bukan sepanjang2 jalan ke Seremban!

Gua nak drive ke sana sume org pun nak ke sana. Pulak tu macam2 jenis org plak ade sepanjang2 jalan. Ade yg slow nak mati, ade yg sombong, ade yg berlagak. Haa entah gua termasuk dalam golongan yg mane ntah dgn gaya pemanduan gua mengejar waktu berbuka.

Tension gua asik kene bergegas je, naik moto lah senang!


BUT ON THE BRIGHT SIDE, setelah berjaya keluar ke tol Sg. Besi, barulah gua boleh pecut-sepecut-pecutnya. Alhamdulillah, pukul 7 gua sampai di Bangi dan pickup kawan gua tu.

Sekali die bawak makan buffet lah pulak. Bawak je, yg bayarnye gua hahaha. Hm hm tak kisah pun, yg penting gua sampai kat situ, walaupun hakikatnya lagi sekali gua berbuka dgn Clorets sementara beratur mengambil makanan. HAHAHA.

Lepas berbuka, lepak2 berbual panjang gua tak payah cerita lah. Tak muat satu blog ni, kalau boleh tak balik pun takpe, tapi mane boleh, die awek org. Gua ni sapela pun. Hahah.

Okay geng, gua nak gerak ke post seterusnya. Jumpa lagi!

p/s: Cukup la 2 kali gua berbuka puasa dgn gula2 mint penyegar nafas serta tahan mengantuk! Cukup!

No comments:

Post a Comment