Friday, August 5, 2011

Hari ke-5 puasa.

Salam geng. Hari ni hari ke-5 puasa, gua terasa seperti de-ja-vu. Gua macam dah pernah lalui apa yg gua lalui hari ni. Bermula dgn pagi tadi, moto yg gua tunggang hampir2 nak wekang dan terbalik disebabkan ade sorg penunggang wanita yg tah pape tak reti bawak moto dah tu slow2 kacau org, tiba2 masuk lane org ngah laju.

Melihatkan gua seperti cemas, enjin plak mati tgh jalan yg jammed penuh kete tu, pempuan tu hanya berkata, "Sorry ea?", dan terus belah. Gua bengang, gua start balik enjin, terus kejar, dgn niat nak hembur sedikit sebanyak. Sampai kat crossroad berdekatan tempat keje gua, pempuan tu langgar lampu merah, takut gua kejar dan maki agaknye.

Malangnye tempat gua memerlukan gua belok ke kanan simpang dan bukannya terus mengejar pempuan terbabit. Ketika masih menunggu lampu bertukar hijau, barulah gua teringat, ini bulan, bulan Ramadhan lah. tak elok ini macam lah. Hahah.

Gua kejap2 tu jugak tersenyum memikirkan kemarahan gua di pagi2 hari tadi. Mungkin tak kelakar mane pun, tapi disebabkan kecik punye hal gua boleh hambat balik pempuan bawak moto tadi, marah punye pasal. Aiyaya.

Cilakak. Haih.


BUT ON THE BRIGHT SIDE, gua harap bulan Ramadhan ni akan membantu gua menahan kemarahan gua terhadap benda2 remeh sebegini, buat mati cepat je. Betul tak geng?

Hahah begitulah kisah gua seorg budak yg panas baran. Cepat marah, tapi jugak cepat cool. Nasib baik. Kalau tak, takde org laa yg nak kawin dgn gua nanti. Pathetic. Huu. T T

Okaylah geng gua nak OUT dulu, dah lemau dah ni, tak larat nak bukak mata. Selamat malam geng, jumpa lagi di lain post, dan selamat bersahur!

p/s: Bulan puasa jangan marah, MUSTI mau bersabar! Hee. :P

No comments:

Post a Comment