Friday, August 19, 2011

Hari ke-19 puasa.

Hari ke-19 puasa, tersangat laa happeningnya, sebab gua busy! Okay, mula dari pagi. Haa gua pagi2 lagi kene 'tiaw' dgn boss tentang drawing yg dianggap rubbish, Bukan setakat satu, dua minit, bukan setakat 10, 20 minit, dan bukan jugak setengah jam. Tapi sejam lebih cik oi!

Geng2 gua pun ingat gua sembang ape la dgn boss sampai lame sgt tu. Nampak macam sembang. Tapi sebenarnye kene 'tiaw' dalam diam daa. Pedih geng. Pedih.

Sape kate kalau kene maki kuat2 je sakit, haa yg ni kene bubuh dalam diam tak kurang juga pedihnya. Sampai berpeluh tulang-temulang gua sambil mengeluh, "Bile nak abis, ade lagi ke ni?" Haa lebih kurang camtu la agaknye.

Maka selepas itu pulun lah gua membuat pembetulan yg dah sememangnya gua tau takkan siap pun dalam masa sehari. Hari ni hari Jumaat pun. Paling busuk pun gua balik lambat 'sikit' hari ni, dan datang awal 'sikit' pada Isnin yg berikutnya.

Sibuk, sibuk, sibuk.


BUT ON THE BRIGHT SIDE, memang lambat 'sikit' lah gua baliknye kan. Lepas sorg2 cabut. Staff demi staff, senior demi senior, boss demi boss. Akhirnya, tinggal la gua sorg2 mengadap design yg tak siap2. Takkan siap. Sampai gelap office tu tinggal gua sorg.

Dah pukul 7.15, baru la gua 'tergerak' nak balik, walaupun kerja tak siap. Dah nak berbuka pun. Gile pe tak mau balik. Gua amik moto capuk gua, pecut balik rumah, tak singgah beli ape pun. Lepas azan, gua shoot dgn kurma beberapa bijik je.

Mengenangkan yg budak2 rumah gua pun sume balik kampung hari ni, gua pun decide untuk taknak duduk rumah untuk hujung minggu ni. Ke mana gua pergi? Nantikan sambungannya. Heheh,

p/s: OUT dulu yeh, jom move ke post seterusnya. Wooosh~!

No comments:

Post a Comment